Milou in Budapest

Voorbereiding op Budapest

Het is bijna zover! De eerste maand van 2018 breng ik nog in Nederland door om mijn vakken in Utrecht af te ronden en dan vlieg ik naar Budapest waar ik het tweede semester zal studeren. It’s been a long way.. Ik heb me eerst aangemeld bij de universiteit Utrecht, daarna bij de universiteit van Budapest, Eötvos Loránd. Ik heb een paspoort, een creditcard, vliegticket, Erasmusbeurs, ov-vergoeding, onderhuurder in Utrecht en natuurlijk een kamer in Budapest geregeld. Even was ik bang dat ik 200 euro had overgemaakt aan een oplichter omdat ik geen bevestiging had ontvangen en de kamer gewoon via een Facebook oproepje had gevonden. Deze week werd ik gelukkig toegevoegd aan een groepsapp waardoor ik eindelijk weet wie mijn huisgenoten worden en dat het huis bestaat, haha. Één kamer is nog niet verhuurd, de overige zes wel. Drie jongens uit Frankrijk, Libanon en Ierland en drie meisjes, een Duitse, Franse en ik. Het wordt dus een huis vol diversiteit: verschillende nationaliteiten, studies en scholen. Ik ben heel benieuwd! Maar eerst heb ik nog 16 dagen om tentamens te halen, spullen uit Utrecht terug naar het thuisfront te verhuizen en mijn koffers te pakken.

Op de vroege ochtend van 30 januari neem ik het vliegtuig en vanaf dan zal ik voor deze site en op Polarsteps regelmatig laten weten hoe het in Budapest gaat.

Liefs, Milou