Lisa in Montpellier

Bonjour à toutes et tous!

Daar zit ik dan op station Paris Gare de Lyon! Onderweg naar Montpellier vanaf Rotterdam Centraal. De wekker ging vroeg vanochtend: om 5 uur! Maar ik ben gelijk wakker, want oh wat heb ik er zin in! Ik krijg altijd zoveel energie als ik mensen op Schiphol of op treinstations zie met koffers en backpacks, ieder met zijn eigen verhaal en bestemming. En na heel wat administratie en inpakstress, zit ik hier nu zelf met mijn (veel te zware en grote) koffer en backpack. Het avontuur gaat nu echt van start!
Ik zie mezelf daar al helemaal rondlopen! Wonen/studeren in Frankrijk en de Franse taal leren is voor mij echt een droom die uitkomt. Dit wil ik al zolang en nu gaat het echt gebeuren, ahhhh! Ook ben ik heel benieuwd naar alle mensen die ik daar ga ontmoeten en naar het studeren aan de universiteit. Het communiceren in de Franse taal vind ik nog wel een beetje spannend. Ik heb een minor Franse taal gedaan aan de UU, maar dat is wel alweer even geleden.. En alle vakken aan de universiteit worden gegeven in het Frans. Maar dan leer ik het wel snel en het komt vast snel weer naar boven als ik daar eenmaal woon!

Ik ga zo weer hollen naar m’n volgende trein. Over een tijdje horen jullie weer van mij!

Au revoir!

Bisous,Lisa